.

Over deze Blog




In december 2008 ben ik begonnen met het plaatsen van oude foto’s over het Julianakanaal en de voormalige sluis in Roosteren.

Tot die tijd was nagenoeg niets gepubliceerd over het kanaal, door middel van deze Blog probeer ik dit te veranderen en bewaard te houden.
Mijn opa Jos Noblesse is sluismeester geweest in Roosteren van 1935 tot 1955.

Nadat ik eerst hoofdzakelijk foto's over Roosteren heb geplaatst, ben ik verder gegaan met het plaatsen van foto’s van andere bruggen, havens en sluizen in het kanaal.
Inmiddels staan er meer dan 3200 foto’s op deze fotoBlog en zijn er meer dan 125.000 bezoekers op de pagina geweest.

Per week probeer ik enkele nieuwe foto's op de Blog te plaatsen van vroeger en van actuele zaken.

Op separate fotoBlogs heb ik de werkzaamheden in Born http://www.sluisborn.blogspot.com/,
Maasbracht http://www.sluismaasbracht.blogspot.com/
en Heel http://www.sluisheel.blogspot.com/ gevolgd, deze sluizen zijn verlengd tot ca. 225 m.
In ca. meer dan 1000 foto's zijn de werkzaamheden in deze drie sluizen van begin tot heden in beeld gebracht.

Fases die ik in momenteel volg: lokale verbreding tussen Born en Stein, damwand bij brug Stein, damwand bij Elsloo om de bocht te verbreden http://bochtbijelsloo.blogspot.nl/ ,
passeervakken tussen Elsloo en Limmel, aanpassing sluis Limmel http://sluislimmel.blogspot.nl/

Van de Maasbrug bij Maaseik die iets verderop ligt heb ik een aparte Blog gemaakt met vele mooie oude foto’s, http://www.maasbrugroosterenmaaseik.blogspot.com/

In 2015 is gestart met het grensmaasproject Koeweide en Visserweert, hiervoor is bij Schipperskerk een tijdelijk haven gemaakt die toegankelijk is via het Julianakanaal,
ook dit project volg ik via fotoblog http://koeweide.blogspot.nl/

Vanaf ca. 2022 zal de A2 die gedeeltelijk langs het Julianakanaal loopt worden verbreed, via fotoblog https://verbredinga2limburg.blogspot.nl/
is dit te volgen.

Bij de inhoudsopgave staan globaal de onderwerpen die per maand geplaatst zijn, in de scrolbalk kan de desbetreffende maand geselecteerd worden.

Reacties / Info / Foto's

dinsdag 11 februari 2014

Omzetting bediening Sluis Maasbracht naar nieuwe Bediencentrale geslaagd

Omzetting bediening Sluis Maasbracht naar nieuwe Bediencentrale geslaagd
MAASBRACHT - In de nacht van zaterdag 8 op zondag 9 februari is het eerste sluiscomplex omgezet naar de nieuwe Bediencentrale Maasbracht. En met succes! Hiermee is een belangrijke mijlpaal behaald in het realiseren van het op afstand bedienen van zes sluizen vanuit de nieuwe Bediencentrale.
Zaterdagnacht heeft een projectteam van medewerkers van Rijkswaterstaat, Siemens, Istimewa en KPN alle systemen uitgebreid getest en proefschuttingen uitgevoerd. Nadat hierbij geen storingen werden geconstateerd, is het akkoord gegeven voor het op afstand van bedienen van de sluis in Maasbracht. De komende twee weken wordt nog gedurende normaal gebruik van het sluiscomplex een duurproef uitgevoerd.
De overige sluiscomplexen binnen het programma Maasroute zullen met intervallen van 3 maanden verhuizen naar de nieuwe Bediencentrale. Rond de jaarwisseling 2014/2015 zal deze operatie zijn afgerond.
Vlottere afwikkeling scheepvaartverkeer
De Bediencentrale in Maasbracht wordt de centrale bedieningsunit voor alle bruggen, sluizen en stuwen op het traject Maastricht-Belfeld. Door deze objecten vanuit de nieuwe centrale te bedienen maakt Rijkswaterstaat zijn dienstverlening duidelijker en flexibeler. De bediening op afstand vanuit de Scheepvaartcentrale verbetert de bereikbaarheid en de beschikbaarheid van Rijkswaterstaat, maakt just-in-time vervoer (beter) mogelijk en zorgt voor een vlottere afwikkeling van het scheepvaartverkeer.
Dit project van Rijkswaterstaat valt onder het programma Maasroute, gericht op het geschikt maken van de Maasroute voor groter binnenvaartverkeer.

Geen opmerkingen: