Cafe van Jennissen.
Foto gemaakt richting Molenstraat. Op de achtergrond het nieuwe cafe van Jennissen. Dijk moet nog worden aangelegd.
Bruggenbouwers van firma De Vries Robbe & Co uit Gorinchem.
Voor het leggen en verplaatsen van de smalsporen voor de kiepwagentjes werden speciale ploegen ingezet. Op deze foto een ploeg in de omgeving van Buchten of Born. V.l.n.r.: ploegbaas de Mock, "Peer" Reijnders, "Sjang Poulssen, Pierre Heijnen, "Twan" Nijssen en verder Peter Francot, Moors en van Ool. Een dergelijke ploeg is ook op onderstaande foto te zien.
11 maart 1930. Aanleg van de (oude) dijk naar de brug over het Julianakanaal. Op de foto is men bezig om een smalspoor voor kiepwagentjes aan te leggen. Rechts op de foto het nieuwe cafe van Jenissen. Bij de latere verbreding van het Julianakanaal in 1965 is dit pand weer afgebroken. Links de molen van de familie Goossens. In WOII is deze molen helaas verloren gegaan.
Bouw van de schutsluis op 10 september 1929. Het gebouw rechts op de foto was het oude cafe van Jennissen, gebouw links het nieuwe cafe van Jennissen. Gebouwen lagen op het einde van de huidige Molenstraat. Begin jaren 60 is het "nieuwe" cafe afgebroken omdat de dijken vehoogd en verbreed werden.
Vermoedelijke foto van de aanleg sluis Roosteren rond 1929. In ieder geval zal het ongeveer zo hebben uitgezien.
Aanleg van de sluisbak Roosteren in 1929 .
Graafwerkzaamheden met de schop. Grond werd afgevoerd op een smalspoor met kiepwagentjes die aangedreven werden door stoomtractie of door middel van een kleine stoomlocomotief.
Graafwerkzaamheden aan het Julianakanaal in de jaren twintig. Exacte locatie foto's is niet bekend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten